torstai, 06 tammikuu 2022 15:28

Vuoden 2022 hallitus ja uusi STEA-hanke

Tiedote 1 / 2022

Yhdistyksen syyskokous pidettiin 15.12.2021 Tampereella yhdistyksen toimistolla. Myös etäosallistuminen Zoom-etäyhteysohjelmalla oli mahdollista. Syyskokouksessa päätettiin jäsenmaksun suuruudesta, hyväksyttiin vuoden 2022 toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä valittiin vuodelle 2022 hallituksen jäsenet ja tilintarkastajat.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Saga Lydén ja hallituksen varsinaisiksi jäseniksi toimikauttaan jatkavien Elena Alakomin, Jan Edströmin ja Jouni Heikkilän lisäksi Johan Brandt till Grevnäs, Hanna Kuparinen ja Heidi Lehtonen. Varajäseniksi valittiin Leena Lampela, Leena Vorne ja Iiris Lehto.

Vuoden 2022 jäsenmaksut päätettiin pitää ennallaan. Perusjäsenmaksu on 15 euroa ja työttömien, eläkeläisten ja opiskelijoiden jäsenmaksu 10 euroa. Myös kannatusjäsenmaksut (henkilöt 50 euroa, yhteisöt 100 euroa) pidettiin ennallaan. Yhdistyksen jäseneksi liittymistä päätettiin sujuvoittaa tekemällä sääntöjen kohtaan 4 muutos, jonka mukaan jäsenyyden voi hyväksyä koko hallituksen sijaan hallituksen tähän tehtävään erikseen oikeuttama henkilö.

Syyskokouksen hyväksymän vuoden 2022 toimintasuunnitelman mukaan toiminnassa keskitytään erityisesti verkkotoiminnan ja etäosallistumisen kehittämiseen sekä Voimavaraksi –hankkeen käynnistämiseen. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) joulukuussa julkaiseman avustusehdotuksen mukaan Voimavaraksi-hanke on saamassa rahoituksen vuosille 2022-2024. Aiemman (vuosina 2018-2020 STEA-rahoitusta saaneen) Taakasta voimavaraksi –hankkeen tavoin uusi hanke pyrkii hengellisten ja hengellisissä yhteisöissä elävien sateenkaari-ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen vertaistuen, vaikuttamistoiminnan ja neuvontatyön keinoin.

Sateenkaariyhdistys Malkus ylläpitää verkkosivuillaan tapahtumakalenteria, jossa pyritään tiedottamaan kattavasti hengellisen sateenkaariyhteisön tapahtumista ja muista aihepiiriin liittyvistä tapahtumista eri puolilla maata. Mukana on runsaasti myös verkossa tapahtuvaa toimintaa, johon on mahdollista osallistua asuinpaikasta riippumatta. Kalenteriin lisätään tapahtumia sitä mukaa kuin ne tulevat kalenterin ylläpitäjien tietoon. Koronapandemiaan liittyvien poikkeusolojen edelleen jatkuessa osa tavanomaisesta toiminnasta on peruttu tai siirretty myöhempään ajankohtaan. Myös kalenteriin merkittyjen tapahtumien tiedot voivat muuttua lyhyelläkin varoitusajalla, joten ne kannattaa tarkistaa ennen tapahtumaan osallistumista mahdollisuuksien mukaan suoraan tapahtumanjärjestäjältä (esim. kalenteritapahtumassa olevan linkin kautta). Jos kalenterista puuttuu joku tapahtuma, joka haluttaisiin sinne lisätä, tapahtuman voi ehdottaa lisättäväksi laittamalla sähköpostia osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Sateenkaariyhdistys Malkuksen osoitteita verkossa: