Sateenkaariyhdistys Malkus ry

Katsaus syyskuulumisiin

Yhdistyksen tiedote 5/2016

Yhdistyksen syyskokous pidetään 19.11.2016 klo 14.00 Tampereella Pirkanmaan Setan toimistolla (Kuninkaankatu 15 A 1). Kokouksessa päätetään mm. vuoden 2017 hallituksen kokoonpanosta, toimintasuunnitelmasta, talousarviosta ja jäsenmaksun suuruudesta. Ennen syyskokousta pidetään avoin hallituksen kokous klo 12.00 alkaen samassa paikassa. Lisätietoja saa puheenjohtaja Riku Karppiselta sähköpostitse osoitteella Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. . Yhdistyksen jäsenille lähetetään vielä erillinen syyskokouskutsu.

09. - 11.09. pidettiin syksyn Malkus-leiri tuttuun tapaan Rantalahden leirikeskuksessa Janakkalassa. Leirin teemana oli "Tauon paikka - olemisen kuuleminen hiljaisuudessa ja ikuisuuden rytmissä". Vapaaehtoisen hiljaa olemisen yhdistäminen perinteiseen leiriohjelmaan onnistui hyvin ja suurin osa leirin 35 osallistujasta antoi hyvin myönteistä palautetta. Leirin kuvat jaetaan osallistujille verkkosivujen kautta. Tunnukset niiden katselua varten lähetetään sähköpostitse lähiaikoina. Ryhmäkuva on kuitenkin nähtävillä kaikille jo nyt yhdistyksen Facebook-sivulla . Vuonna 2017 leiri järjestetään jälleen samassa paikassa.

Yhdistys osallistui elokuussa Turku Pride -tapahtuman kulkueeseen ja sateenkaarimessun järjestämiseen. Syksylle kaavailluista hengellisen sateenkaariyhteisön tapahtumista peruuntuivat Rymättylän sateenkaariretriitti tilan remontin vuoksi ja Tampereen seurakuntien sateenkaaripikadeitti ilmoittautuneiden vähyyden vuoksi. Molemmille on kuitenkin luvassa jatkoa myöhemmin.

Malkus-kalenterissa on lueteltu syksyn tulevia hengellisen sateenkaariyhteisön tapahtumia. Alla on pari esimerkkiä tapahtumista linkkeineen:

• 14.10. klo 16.00-18.00 Yhteys-liike järjestää Helsingissä keskustelutilaisuuden seksuaalisen moninaisuuden todellisuudesta USA:ssa ja Suomessa (Johanneksen kirkon seurakuntasali, Högbergssalen, Korkeavuorenkatu 10). Illan päävieras on Amerikan luterilaisen kirkon Los Angelesin hiippakunnan piispa Guy Erwin, joka elää avioliitossa samaa sukupuolta olevan kumppaninsa kanssa. Tilaisuuden jälkeen hän myös saarnaa klo 19.00 alkavassa ruotsinkielisessä sateenkaarimessussa Johanneksen kirkossa. Lisätietoja näistä sekä piispan Suomen vierailun ohjelmaan kuuluvista muista tilaisuuksista Yhteys-liikkeen laatimassa kutsukirjeessä .
  •  Metropolitan Community Church (MCC) on vakiinnuttamassa paikkaansa Helsingissä. Syksyllä on runsaasti tapahtumia, joista osa on Paavalin kirkossa ja osa Arabian ostoskeskuksen kokoontumistila Olkkarissa. Messujen ja vapaamuotoisten illanviettojen ohella säännöllisenä toimintamuotona on alkanut teologinen keskustelusarja otsikolla "Queerimpaa teologiaa: Mitä Raamatussa sanotaan meistä?" .

Yhdistys on osallistunut syksyn avioliittokeskusteluun puheenjohtajansa blogikirjoituksella Setan verkkosivuilla, jossa käsitellään ev.lut. kirkon piispojen avioliittoselontekoa .

• image