Sateenkaariyhdistys Malkus ry

|

Malkus-ryhmät jatkavat kokoontumisiaan kesätauon jälkeen neljällä paikkakunnalla

Yhdistyksen tiedote 4/2016

Helsinki Pride -tapahtuman yhteydessä yhdistys järjesti 30.06.2016 yhdessä Helsingin Malkus-ryhmän ja Yhteys-liikkeen kanssa Kallion seurakuntakodissa keskustelutilaisuuden otsikolla "Vaiettu, torjuttu vai hyväksytty? - Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kristillisessä mediassa".  Tilaisuuden videotallenne löytyy osoitteesta  https://www.youtube.com/watch?v=lxfIc6-sa94. Tilaisuus on saanut jonkin verran julkisuutta sekä netissä että lehtien pääkirjoituksissa (mm. Kotimaa24 , Ristin Voitto ja Kirkko ja Kaupunki).

Yhdistys osallistui Helsinki Priden yhteydessä myös vapaamuotoisen Malkus-iltapäivän ja pikadeitin järjestämiseen. Pikadeitissä järjestävinä tahoina olivat tällä kertaa mukana myös Kallion ja Vantaankosken seurakunnat. Kaikki tilaisuudet olivat onnistuneita ja keräsivät runsaasti osallistujia. Myös muiden hengellisen sateenkaariyhteisön toimijoiden järjestämät Helsinki Pride -tilaisuudet onnistuivat hyvin, samoin kuin Pirkanmaan Priden vastaavat tilaisuudet. Helsinki Priden puistojuhlassa lisäksi Seta palkitsi Asiallisen tiedon omenalla Kirkko ja kaupunki -lehden ja sen päätoimittaja Seppo Simolan.

Syksyn Malkus-leiri pidetään 09. - 11.09.2016 edellisten vuosien tapaan Rantalahden leirikeskuksessa Janakkalassa. Leirin teemana on tällä kertaa "Tauon paikka - olemisen kuuleminen hiljaisuudessa ja ikuisuuden rytmissä". Teemaan perehdyttäjinä toimivat pastori Teemu Salminen ja Monika E Pensar. Teemaan liittyvän ohjelman lisäksi tai sen sijaan on jälleen mahdollisuus mm. luonnossa liikkumiseen, yhteislauluun, saunomiseen ja monenlaiseen muuhun yhdessäoloon vanhojen ja uusien tuttujen kanssa. Tarkempi kuvaus leiristä ja tiedot ilmoittautumista varten löytyvät osoitteesta www.malkus.fi/index.php/toiminta/toimintamuodot/malkus-leiri.

Ryhmien uutisia:

Lahdessa aloittaa toimintansa Lahden Setan Malkus-ryhmä . Ensimmäinen kokoontuminen on 25.08.2016. Kellonaika ja paikka varmistuvat myöhemmin.

Helsingin Malkus-ryhmä:  Syksyn ensimmäinen kokoontuminen on 26.08.2016 klo 19.00 Setan toimistolla. Huom! Aiemmasta tiedosta poiketen ryhmä ei kokoonnu Malkus-leirin aikaan 09.09.2016.

Helsingin Malkus-ryhmän raamattupiiri:  Syksyn ensimmäinen kokoontuminen on 01.09.2016 klo 19.00 Alppilan kirkon pienessä salissa. Ryhmällä on myös kesätapaamisia, joista saa tietoa esim. sähköpostitse osoitteesta Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Tampereen hengellinen ryhmä Malkus:  Syksyn ensimmäinen kokoontuminen on 23.08.2016 klo 18.00 Pirkanmaan Setan toimistolla.

Turun kristillinen piiri Malkus:  Syksyn ensimmäinen kokoontuminen on 25.09.2016 klo 18.00 Turun seudun Setan toimistolla.

• image