Sateenkaariyhdistys Malkus ry

Tiedote hallituksen kokouksesta 15.12.

Tulevia tapahtumia:

Yhdistys järjestää yhdessä Setan kanssa kevään 2016 aikana Kokemuspuhujaksi seurakuntien tilaisuuksiin –koulutuksen. Aiheesta saa lisätietoja puheenjohtaja Riku Karppiselta (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.).

Vuoden 2016 Malkus-leiri järjestetään 9. - 11.9. aiempien vuosien tapaan Janakkalassa Rantalahden leirikeskuksessa. Leirin teema tulee liittymään hiljaisuuteen. Tarkempia tietoja leiristä ilmoittautumisohjeineen julkaistaan loppukeväästä.

Muita yhdistyksen järjestettäväksi vuonna 2016 kaavailtuja tilaisuuksia ovat mm. eri paikkakuntien pride-tilaisuudet, pikadeitit, ryhmänohjaajatapaaminen ja nuorten tapaaminen. Niiden toteutumisesta tiedotetaan lisää myöhemmin, kun suunnitelmat tarkentuvat.

Sekä yhdistyksen että muiden järjestämät hengelliselle sateenkaariväelle suunnatut tapahtumat Suomessa on listattu tapahtumakalenterissa. Kalenteria täydennetään jatkuvasti sitä mukaa kuin tapahtumista tulee tietoja. Täydennyksiä kalenteriin voi ilmoittaa osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. .

Merkittävä kansainvälinen tapahtuma keväällä 2016 on 4. - 8.5. Göteborgissa pidettävä European Forum of LGBT Christian Groups -tapaaminen.

Muita asioita:

Yhdistyksen verkkosivuille on lisätty ruotsinkielinen ja englanninkielinen osio.

Yhteys-liikkeen vaiheista vuosina1998–2010 on julkaistu verkossa Anna Ruokamon tekemä kirkkohistorian pro gradu -tutkielma.

Helsingin Malkus-ryhmä etsii 1-2 uutta ryhmänohjaajaa. Ohjaajan ensisijaisia tehtäviä ovat ovien avaaminen ryhmäläisille, ryhmätilan ja tarjoilujen valmistelu, ryhmäkeskustelun valvonta sekä tilan jälkisiivous. Toissijaisia tehtäviä ovat mm. keskusteluteemojen ja mahdollisen ryhmätilanteen ulkopuolisen oheisohjelman järjestäminen. Työnjaosta voidaan sopia ja työhön opastetaan. Kyseessä on vapaaehtoistyö eli siitä ei makseta palkkaa. Mitään koulutukseen, kokemukseen, vakaumukseen tai rahankäyttöön liittyviä vaatimuksia ei ole. Tärkeää on, että on aikaa ja valmiutta sitoutua olemaan paikalla kahden viikon välein perjantai-iltaisin (poikkeuksiakin voi olla jos ne tiedetään etukäteen) ja se että tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Luonteessa saisi myös mielellään olla ainakin hiukan empaattisuutta. Lisätietoja saa ryhmänohjaajana jatkossakin toimivalta Jouni Heikkilältä (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.).

• image